Rabu, 4 Januari 2023

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku


Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah pokok inilah aku sering melihat dia berdiri bersendirian sambil mendendangkan lagu yang sangat indah. Namun begitu, wajahnya tidak begitu jelas kelihatan dalam mimpiku. Bentuk tubuhnya menggambarkan dia juga sebaya denganku sekitar awal 20an. Setiap kali dia berjalan meninggalkan kawasan pokok itu, dia sering meninggalkan pesan supaya aku berhati-hati. Sehingga pada suatu hari, prognosis aku tepat apabila aku mengalami kemalangan motor. Lalu aku terfikir bahawa dia yang hadir dalam mimpiku mungkin sebagai peringatan supaya aku sentiasa berhati-hati dalam kehidupan. Sekurang-kurangnya aku tidak terlalu leka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku

Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah po...