Rabu, 14 Disember 2022

Mengingati Kebesaran Yang Maha Esa


Seringkali aku terleka dalam hidupku. Walaupun aku hanyalah capal yang hina kepadaNya namun aku yakin dia tak pernah melupakanku. Aku pernah rebah beberapa kali. Rebah terduduk, terdiam dan tak mampu berkata-kata. Tiap kali aku berdoa dalam sujud terakhirku, perkara yang tak pernah lupa aku sebutkan ialah berikan semangat kepadaku untuk bangkit kembali. Terasa dekat sekali jiwa ini tatkala dahiku sujud dilantai ketika bersembahyang. Tiap kali itulah dia sentiasa makbulkan doa hambanya yang hina ini. Aku bukanlah manusia yang baik tapi pesanan kedua-dua ibu bapaku sejak kecil ialah janganlah tinggal solat lima waktu walau sesukar manapun situasi yang kita lalui. Aku harap aku sentiasa diberikan panduan olehnya agar tidak aku terpesong walaupun sejengkal. Aku tahu dia sering menanti hambanya untuk kembali ke jalan yang lurus.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku

Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah po...