Isnin, 19 Disember 2022

12 Tahun Yang Tidak Sia-Sia


12 tahun sejak 2010 bukanlah satu tempoh yang singkat. Sejak itulah setiap jatuh bangun yang dilalui olehnya aku ikuti dengan mendalam.  Aku pernah digelar pentaksub. Bagiku, aku bukanlah pentaksub kepada beliau tapi lebih kepada insan yang mendapat ilham daripada beliau sama ada di luar padang mahupun di atas padang. Hubungan aku dengan beliau pula hanyalah sebagai peminat dan pemain yang tak pernah bersemuka apatah lagi kami dipisahkan oleh dua benua berlainan. Dadaku berdegup kencang tatkala melihat sepakan terakhir pemain Argentina menerjah laju ke gawang gol Perancis. Jeritan pengulas pula hampir menembusi gegendang telingaku pada saat itu. Akhirnya, 19 Disember 2022 aku tak dapat menahan air mata kegembiraan tatkala melihat idolaku berjaya menjulang trofi agung, FIFA World Cup 2022 sambil diraikan rakan sepasukannya. 12 tahun aku menunggu saat ini serta empat edisi Piala Dunia telah aku ikuti untuk menunggu detik bersejarah ini. Stadium Al-Lusayl, Qatar menjadi saksi bahawa ratusan juta peminatnya diseluruh pelosok dunia telah menitiskan air mata selepas secara rasmi dinobatkan sebagai juara dalam kejohanan tersebut. Sungguh aku kagum denganmu, Leo.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku

Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah po...