Isnin, 14 November 2022

Mocha

 


Hot Mocha! Kali ini aku memilih Mocha bukanlah kerana aku penggemarnya! Tapi disebabkan ilustrasi yang terdapat pada buku menu minuman yang menjentik hati aku! Coraknya yang kelihatan agak berserabut mengingatkan aku tentang kehidupan sebagai seorang manusia yang memiliki liku-liku yang penuh onak duri. Sesiapa yang tidak mampu mengharunginya sudah pasti tersungkur di tengah jalan. Pun begitu, sebaik sahaja aku menggapai cawan tersebut lalu perlahan-lahan menghirupnya aku tersedar bahawa tuhan telah menjanjikan hasil yang terbaik kepada hambaNya jika kita berusaha disebalik segala penat lelah yang kita lalui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku

Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah po...