Selasa, 15 November 2022

Hening Pagi Yang Mendamaikan




2.00 pagi. Pantai Batu Buruk, Kuala Terengganu. Di sinilah destinasi terakhir lazimnya tatkala aku ke bandaraya pesisir pantai itu sama ada bagi urusan kerja mahupun keluar bersama keluarga dan sahabat. Aku akan menghabiskan masa berjam-jam jam sehingga lewat pagi di pantai itu sambil mendengar bunyi ombak yang menenangkan jiwa seolah-olah berbisik kepadaku supaya kekal kuat ditambah pula dengan angin sepoi-sepoi bahasa yang menghembus tubuhku. Disinilah tempat yang paling sesuai untuk berkomunikasi secara heart to heart terhadap seseorang yang aku percayai. Disinilah kami meluahkan perasaan, menceritakan pengalaman lalu, membincangkan masa hadapan dan banyak lagi yang tak mampu aku jelaskan. Lega! Itulah ungkapan yang mampu aku jelaskan untuk menggambarkan perasaanku tatkala berada di tempat yang damai serta bersama dengan orang yang aku sayangi.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Dia Yang Hadir Dalam Mimpiku

Banyak kali juga dia hadir dalam mimpiku. Hadirnya dia sering tamsilan membawa alamat bakal terjadi sesuatu yang buruk kepadaku. Di bawah po...